they call us angelraisers! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Amy Enden - WaarBenJij.nu they call us angelraisers! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Amy Enden - WaarBenJij.nu

they call us angelraisers!

Door: amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

17 Februari 2014 | Kenia, Rangala

Vandaag weer terug aangekomen in panda's paradise na een 3 daagse safaritrip! Toen we in ons camp aankwamen liepen er allemaal al masai mannetjes, die wonen in het dorpje buiten het camp waar we overnachten. Die mannentjes hebben oorlellen waar je u tegen zegt! Zij brachten onze spullen naar onze tent. Daar even snel opgefrist en toen nog even gegeten, lekker pasta hihi! Ook werden we al verwelkomd door de apen die daar gewoon lopen! Toen gingen we al gelijk weer door, hup de auto in en gaan! Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe mooi de safari is! Overal zie je planten, bomen gras en vooral hele mooie dieren! En alle wegen die je aflegt maken t verhaal en t plaatje alleen maar af! Moeder natuur die alles in hand heeft! Dus heel anders dan in nederland waar je je kont nog niet eens keert en al bij iemand voor huis staat, en als je dan eindelijk een mooi plekje heb gevonden kiji je net 90° te ver naar rechts of links en je uitzicht is alweer verpest door de huizen en dan nog niet eens gesproken over de fabrieken! Nee hier kilometers uitgestrekte vlaktes vol natuur en frisse lucht! Nou wat we allemaal hebben gezien? De eerste dag zagen we een cheeta die een baby gazalle pakte! Dat was echt tof om te zien! Verder veel buffels, leeuwen, zebra, gazalles, en mooie vogels! Dus in totaal 2 van de big five gezien! Rond 7 uur waren we terug op het camp en hebben toen nog even gegeten en zijn daarna ons bedje in gegaan want veel was er niet te doen savonds op het camp. De volgende ochtend moesten we weer om 7 uur klaar zijn, en jahoor wij slapen weer het langste uit hahaha! Toen hebben we ons klaar gemaakt en nog even snel een ontbijtje mee gepikt! Toen zijn we weer de bussen in gegaan om weer een mooie safaritocht mee te maken! En zeker deze dag viel niet tegen, nouja al was het bekant net zo koud als in nederland maar hey, je kan niet alles hebben he! Want ja deze dag was onze lucky day! We begonnen eerst weer met de gazelles en zebra's maar onze chaffeur die tegelijkertijd een kei goeie speurder is, ging natuurlijk al gauw op ontdekkingstocht! En jahoor daar was nummer 3, alleen ons busje in de uitgestrekte velden met levensechte olifanten! En als ze dan richting je busje lopen voel je je toch niet zo heel veilig als in een dierentuin, maar wat was dat gaaf toen ze gingen spelen! Inmiddels waren er 5 busjes bij gekomen want je moet elkaar altijd oproepen als je iets ziet. Met mooie foto's op onze camera hebben we onze zoektocht voortgezet want we miste er nog 2! Ondertussen zijn we aapjes tegen gekomen en pumba's die varkentjes van timo en pumba! Daarn werden we opgeroepen voor een Rhino! Kei hard scheuren over de hobbelige paadjes! En jahoor we waren optijd! Wat een geluk want in het park leven nog maar 60 neushoorns! Snel foto's gemaakt en voordat we het wisten waren ze alweer weg.. Maar we hebben hem gezien!! Nummer 4 konden we ook weer afstrepen. Nu werd het spannend, kom op nog eeentje te gaan! En jahoor op de radio riepen ze om dat er eentje was gezien! Wij helemaal blij! Jeeeuuuuuuujjj nummer 5! Wat een geluk dachten we! Maar onze chaffeur alex haalde ons al snel uit onze dromen want de luipaard die ze zagen was in tanzania... Balen zeg .. Dus dan maar de reis voortzetten naar de rivier. Daar aangekomen lagen er kei grote krokodillen en ietsjes verder een stuk of 20 dikke hippos te zonnen! Daarna hebben we een plekje opgezocht om te lunchen, en dat dus in een van die grote velde velden waar ik het al de heletijd over heb, die zelfde velden inderdaad waar ook de leeuwen en andere gevaarlijke dieren lopen! Ergens onder de boom ons kleedje neergelegt en heerlijk van onze lunch genoten met de mooie natuur om ons heen, beter kan je het niet hebben toch!? Toen weer hup de auto in en hop hop gas erop en door! Weer lekker rondgekeken en natuurlijk onze ogen open voor nummer 5! Uiteindelijk kwamen we bij een boom waar een dode baby gazelle in lag, waarschijnlijk de prooi van een luipaard! Oeeehhh so close! Alleen de luipaard was nergens te vinden ... Dus wij in elke boom gekeken die dicht bij stond, neehoor het werd ons niet gegund.. Totdat jawel hoor! Daar zat ie dan in de boom! Nummer 5 was binnen!!! Wat nou groep 13? Na al dat ongeluk is ons toch nog geluk gegunt! Met een super goed en tevreden gevoel hebben we er voor vandaag een einde aan de safari gemaakt en zijn terug gegaan naar het camp. Daar zijn we met de masai mannetjes mee gegaan naar hun dorp, wat een hel! Heb me nog nooit zo vreselijk vies gevoeld.. Kwamen we daar aan overal poep en geiten, en die geiten zijn normaal gesproken niet vies, maar overal zaten vliegen. O V E R A L! ik snap niet dat hun zo kunnen leven! Nouja he toch maar je beste beentje voor en op je tandjes bijten want hoevaak ga je naar zo'n dorpje!? Nooit! Gelukkig maar! Maar dusja beetje rondleiding gehad! Werd er een mooi dansje gedaan voor ons en toen zijn ik, kimberly en dagmar gezellig mee gaan doen! Daarna mochten we in die hutjes kijken, in groepjes van 2. Dus ik en kimberly naar de hutjes en ja beetje rond gekeken en stiekem toch maar blij zijn dat wij niet zo wonen! Nadat we het hutje uitgingen werd ons van alles aangesmeerd en wij konden natuurlijk weer geen nee zeggen he -_-. Dus natuurlijk weer een armband gekocht .. Daarna gingen we naar de rest van de groep en vanaf dat moment was ik er helemaal klaar mee. We gingen met die vrouwen op de foto en die zaten onder de vliegen.. Bahbah in hun oren ogen neus mond overal!!! En jahoor lekker met ze op de foto waarbij al die vliegen zich lekker verplaatste op ons! Nee mij niet meer gezien daar! Mooi voor een keertje maar dat was ook genoeg ook .. Zo waardeer ik die luxe van thuis toch elke dag een klein beetje meer! God thank you! Eenmaal weer terug op het camp eerlijk verloot door steen papier schaar te doen wie als eerste in de douche mocht, en jahoor mwoah als laatste, maar je weet wat ze zeggen:lest best! Lekker warme douch! Zo lekker heb ik ik nog nooit in kenia gedoucht! Daarna lekker spaghetti gegeten! Daarna spraken we een safarigids van een andere groep, we vertelde over de big five en wat was hij jaloeerrs! Hij vertelde dat engelse mensen ons angelraisers noemen omdat we zo geluk hadden! Hij had namelijk sinds 2011 geen neushoorn meer gezien in de masai mara! Daarna weer vroeg ons bedje in omdat we de volgende morgen (dus vandaag) weer vroeg moesten opstaan.. Wauuwww weer zo koude morgen snel weer ontbijt en toen weer hup de bus in voor nog een ochtendje safari! Nog een keer alle diertjes weer gezien, en zelfs nog een keer de luipaard. Dit was nog maar een jonkie met maar een oog! Dat is het risico van het vak ookwel gezegd door Lindy! Daarna door naar het huisje in kisumu gereden dus lekker veel geslapen hihihi! Daarna lekker kipnuggies gegeten en nu mijn verslagje plaatsen, morgen uitslapen en lekker zonnen jeeeeuuj! Ps gelieve reageren dan doe ik het iig niet voor jan joker! Lots of loveeee uit keniaaa aspecially for adjee schatjee!

• 17 Februari 2014 - 20:56

Cees Van Den Enden:

Mooi verslag schatje en jullie zijn weer een hoop ervaringen rijker wees er blij mee want wanneer maak je dit weer mee Liefs je Pa XXX

• 17 Februari 2014 - 21:02

Iris:

Ben trots op jou zusje !!!! En uiteraard weer een mooi verhaal! Xxxx

• 18 Februari 2014 - 21:04

Silvia:

Ha Amy,

Op mijn gemak heb ik ook dit verslag weer gelezen. Heerlijk!
    Heb je trouwens ook foto's gemaakt? Want je kunt wel schrijven alsof ik erbij ben, maar ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de plaatjes.
    Veel plezier nog, avonturierster!

• 19 Februari 2014 - 21:26

Marjelle:

Hier dus ook een reactie van je ma, ik ben natuurlijk wel op de hoogte van je avonturen daar, maar een reisverslag is natuurlijk helemaal toppie om te lezen.

Dikke kus ma xxx

• 23 Februari 2014 - 11:09

Nina:

amy

wat een verhaal zeg, wat leuk om te lezen.
    Voor jullie altijd een heel werk maar voor ons hie rin Nederland altijd erg leuk en indrukwekkend.
    nu naar stage 2.
    Veel succes en geniet ervan

Nina