Sasaaaa - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Amy Enden - WaarBenJij.nu Sasaaaa - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Amy Enden - WaarBenJij.nu

Sasaaaa

Door: Amy van den Enden

Blijf op de hoogte en volg Amy

14 Februari 2014 | Kenia, Rangala

Ja jongens weer een reisverslagje na 2 weekjes! Hebben jullie weer wat te lezen hahah en zeker voor de mensen die zich zonder mijn aanwezigheid stierlijk vervelen, geniet er maar weer eventjes van en veel lees plezierrrr!

3 weekendjes geleden hebben ik en sas verf gekocht voor Rangala nursery want die willen we een beetje opknappen met een nieuw likje verf en wat dieren op de muur, top plan vind je niet!? Ja dat dachten wij ook hahah! Dus zo gezegd zo gedaan, hup verf gekocht boodschappen gedaan en toen stonden we te wachten op onze chauffeur die we hadden geregeld, en je raad nooit wie er in een auto aankomt om ons te vervoeren, jaja onze tuktuk driver in een auto! En gelukkig weer veilig aangekomen in Rangala. Helaas niet zo heel goed nieuws gekregen want bij babyhome was er die ochtend een kindje overleden die op Aman haar groep zat. Het ergste was nog dat hij die dag geadopteerd zou worden.. Heeft hij een mooie toekomst in het vooruitzicht wordt dat afgenomen van hem.. De volgende 3 daagjes stage gelopen en in de avonden de nursery geverfd. Helaas werd het niet zo gewaardeerd want toen we aan t verven waren kwam de buurvrouw een avondje kijken, en de volgende dag kregen we gelijk te horen dat we moesten stoppen en het eraf moesten halen.. Mooi niet als we moeten stoppen oke, maar eraf halen doen ze maar lekker zelf, en dit alleen maar omdat het waterverf was in plaats van olieverf! Gaat nergens over …. Dusja wij gestopt en verhaal gehaald bij de zuster maarja die was te druk bezig dus de volgende dag weer naar de zuster en die had een man geregeld om te kijken naar de verf, dus wij naar de nursery. En hij vond dat we het goed hadden gedaan. Dus hup terug naar de zuster hij vertellen wat hij er van vond en mochten weer door gaan. Dus wij onze verf kleertjes aangetrokken in de avond, jahoooor deuren opslot.. en ja wat ga je dan doen in je weekendje, jaa lekker beetje drinken natuurlijk hihih! Alcohol uit de kast getrokken en alle spelletjes gespeeld die er bestaan, nouja de meeste, met onze lekkere keniaanse shotjes. Sas was goed de pineut hahaha! De volgende dag lekker uitgeslapen en daarna naar Ugunja gegaan om die achterlijke keniaanse broeken af te geven en te hermaken. Daarna boodschappen gedaan en om deze dag nog leuker te maken 100 km lopen naar een restaurantje om wat te eten, met natuurlijk 100 kilo boodschappen en een brandende zon op je hoofd! Hahah overdrijven mag he! Eenmaal thuis hebben we weer lekker wat gedronken en weer spelletjes gedaan, maarja toen verveelde we ons en ja wat ga je dan doen!? Even zoeken in onze koffers en jahoor, de smink kwam tevoorschijn! Hahaha de volgende dag een echt lekker rustig zondagje gehouden waarvoor die natuurlijk bedoeld zijn hihi! de laatste volle week heb ik nog met de kinderen de klas versierd, met die kale muren en helemaal geen versiering zien ze er namelijk best verschrikkelijk saai uit! Dus had ik in kisumu roze vellen print papier gekocht, roze is natuurlijk de mooiste kleur die bij een meisjes school past! Hierbij hebben alle kinderen hun naam opgeschreven en hebben we er een grote slinger van gemaakt, en dat in elke klas waar ik les geef (dat zijn er 6). En dat met meer dan 50 kinderen in een klasje dus waren mooie slingertjes geworden. Verder nog altijd mee naar de rivier geweest, hahah dat gaat natuurlijk voor jullie al wel vervelen maar voor mij is dit en blijft dit de mooiste en beste herinnering uit Kenia! Beetje lekker gek doen als de koeien op hol slaan omdat ze willen drinken! Toen het weekend weer was aangebroken hebben we onze spulletjes gepakt en zijn we weer naar Kisumu vertrokken. Eerste dagje niets gedaan en s ’avonds ben ik met Aman ergens gaan eten want jaa, de andere hadden al Chappati of zoiets op, waar wij echt geen zin in hadden.. Na het eten zijn we naar de meiden gegaan die bij de buddha’s waren, en zijn daarna weer vertrokken naar de signature om nog eventjes te stappen. De volgende ochtend zijn we vroeg wakker gemaakt en hebben in de middag lekker een massage genomen om even te ontspannen, nouja ontspannen.. daarna zijn we bij de buren (the green garden) gaan eten! Lekker varken in paprika saus, heeerlijk! De volgende dag weer spulletjes gepakt, boodschappen gedaan, en ook allemaal lekkere dingen gekocht voor de kindjes hierzo. Helaas waren het meer boodschappen dan we dachten, dus hebben we Sammy gevraagd of hij ons zou willen brengen met de tuktuk! Tuuurlijk wilt ie dat! Dus 2 uur lang in een klein tuktukje! Maar eerlijk gezegd vond ik t nog de beste rit ook! Zonder tegen andere mensen aan te plakken, lekker een windje erbij hoppa. De volgende dag wou ik de kinderen gaan sminken, helaas was de gedachten leuker want toen ik er helemaal alleen voor stond voor een klas met meer dan 50 kinderen, en die amper Engels kunnen stonden me wenkbrauwen wel op half 11.. maarja hey die kinderdjes weer blij! Helaas was me smink na 1 goed sminkbeurtje op, en wou het eigenlijk nog met 5 andere klassen doen.. helaas had ik ook nog maar 2 dagen waarvan een hele ochtend deze klas was dus geen tijd meer voor een ander klasje erbij te sminken. In de middag naar me klasje 5 geweest en beetje keniaanse liedjes gezongen en spelletjes gespeeld. En de volgende dag sas haar smink geleend en een ander klasje gesminkt deze keer een stuk minder uitgebreid! Want net als de dag ervoor ga ik nooit meer doen, noway! En in de middag natuurlijk weer naar me klasje 5 en nog voor de laatste keer naar de rivier geweest. Helaas waren er deze middag maar een stuk of 17 kinderen in de klas, want de rest had hun schoolgeld niet betaald en dan mag je niet naar school komen, dit was jammer genoeg ook voor millicent.. Dat is een meid uit klas 5, die stiekem een klein beetje me lieveling is haha! Daar baalde ik wel van.. Daarna heb Judith me haar geknipt, want jeeetje dat gaat hier zo dood tjuuuus. En toen was toch echt de aller aller allerlaatste dag aangebroken. Afscheid genomen en gelukkig, was iedereen erbij! In de ochtend nog even olliebollen gekocht voor de leraren, en toen huphup met koffer ranja en tassen vol popcorn lollies en ballonnen naar school. Naahh wat ga ik me arme schattekes missen .. Maarja bij elke deur die wordt gesloten, worden nieuwe deuren geopend zal ik maar denken! Dus met mooie herinneringen in me gedachten en hartje sloot ik deze deur, met een beetje verdrietig maar toch een heel fijn gevoel! Gisteren zijn we vroeg vertrokken naar Kisumu, waar we helaas afscheid hebben moeten nemen van Aman maar ik ben wel super trots op haar! Vandaag rustig dagje gehad lekker gezwommen en uit eten geweest daarna mn spulletjes uitgepakt en nu gaan slapen.
Happy valentinesday everyonee xxx

  • 17 Februari 2014 - 20:32

    Jan Joker:

    Wauwie wat een mooie verslagen zeg! Ben benieuwd naar je volgende verslag!!

    Xx jan

  • 18 Februari 2014 - 17:51

    Silvia:

    Nou, Amy, schrijftalent in de familie!

    Wat lossen verdriet en plezier elkaar af, bij jullie. Het zal niet altijd meevallen maar je slaat je zelf er goed doorheen volgens mij.

    Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Hallo Allemaal, Ik ben Amy van den Enden en vertrek 1 Januari, voor 3 maanden naar KENIA! Ik ga hier stage lopen met 7 andere meiden van mijn leeftijd, en we worden verdeeld in 2 groepen. mijn groep begint in Rangala het arme gedeelte van Kenia, hier loop ik stage bij een meisjes school. Als de helft om is van de stage periode hebben we een wisselweek en gaan we op Safari. Na de wisselweek starten we in Kisumu het 'rijkere' gedeelte van Kenia, Hier loop ik stage bij een weeshuis. Ik heb er kei veel zin in en hoop heel veel met jullie te delen via deze Blog! xxxxxxxxx

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 7894

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage Kenia

Landen bezocht: